Beata Szczucińska

kanclerka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Przewodnicząca E:UTSA (Europe: Union of Theatre Schools and Academies).

Funkcję kanclerki (a uprzednio dyrektorki ds. administracyjnych) Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie objęła w roku 2005, kontynuując zadania w zakresu współpracy międzynarodowej. Swoje dotychczasowe praktyczne doświadczenie i umiejętności pracy w sektorze pozarządowym, wymianie międzynarodowej przekazywała studentom kierunku Wiedza o Teatrze, kształtując ich kompetencje w zakresie realizacji projektów oraz zagadnień podstawowych z zakresu zarządzania kulturą.

Kanclerz „z definicji” zajmuje się nadzorem nad administracją i gospodarką uczelni ‑ i ten obszar wciąż jest podstawowym obszarem jej aktywności. Czynnie korzysta ze swoich kompetencji menadżerskich jako kierowniczka projektów inwestycyjnych lub tzw. miękkich. Jednak w dużej mierze jej aktywność jest skupiona na przemianie i dostosowaniu do zmieniającej się rzeczywistości struktury organizacyjnej i prawnej Akademii. Przez lata sprawowania funkcji kanclerskiej pracowała nad podstawowymi dokumentami statuującymi uczelnię ‑ co było związane z kolejnymi reformami szkolnictwa wyższego.

Od roku 2019 czynnie uczestniczy we wdrożeniu zmiany instytucjonalnej w Akademii Teatralnej w Warszawie, której nadrzędnym celem jest przeciwdziałanie zjawiskom przemocowym, dyskryminacyjnym oraz molestatorskim i mobbingowym – współtworząc system BEZPIECZNI, na który składają się: regulaminy i procedury, konsekwentny program szkoleń oraz stale podejmowany dialog z osobami uczestniczącymi w procesie kształcenia.

Kontynuuje swoją misję na polu międzynarodowym ‑ dążąc do realnej współpracy między uczelniami (czego wyrazem jest objęcie przez nią funkcji Przewodniczącej Europejskiej Sieci Uczelni Teatralnych E:UTSA na kadencję 2021‑2023 oraz na kadencję 2023-2025). W ramach tej pracy skupia się na umacnianiu współpracy między instytucjami partnerskimi. Obecnie uczelnie partnerskie E:UTSA intensywnie prowadzą wspólne projektu badawcze i artystyczne, których celem jest rozpoznanie i opisanie procesów transformacyjnych, którymi są objęte, jak również działaniami stanowiącymi odpowiedź na wyzwania rzeczywistości (pomoc studentom i pedagogom z Ukrainy i Węgier, wsparcie dla kobiet-artystek w Iranie, systemowe rozpoznanie możliwości kształcenia dla osób z niepełnosprawnościami, wdrażanie procedur bezpiecznego kształcenia w obszarze pracy z intymnością na planie i w teatrze).

Zobacz również

Prof. Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie – teatrolożka, krytyczka, wykładowczyni i badaczka teatru. Zajmuje się problematyką cielesności i polityczności sztuki, a także krytyką instytucjonalną.

WIĘCEJ
Kobieta z krótkimi włosami, zaczesanymi na prawą stronę.

Teatrolożka, pracuje w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuje się historią i problematyką treningu aktorskiego (ze szczególnym uwzględnieniem Biomechaniki Wsiewołoda Meyerholda), strategiami komunikacji niewerbalnej w teatrze opartymi na ciele oraz historią polskiego teatru alternatywnego.

WIĘCEJ

Doktorka nauk humanistycznych, asystentka w Katedrze Teatru i Dramatu na Uniwersytecie Jagiellońskim. Recenzentka, edukatorka, autorka książki „Koń nie jest nowy”.

WIĘCEJ
Kobieta w krótkich kręconych włosach i okularach.

Menedżerka kultury, teatrolożka, producentka wydarzeń performatywnych. Badaczka performansów chodzonych w przestrzeniach miejskich oraz instytucjach wystawienniczych.

WIĘCEJ