drka Małgorzata Jabłońska

Kobieta z krótkimi włosami, zaczesanymi na prawą stronę.

Teatrolożka, pracuje w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuje się historią i problematyką treningu aktorskiego (ze szczególnym uwzględnieniem Biomechaniki Wsiewołoda Meyerholda), strategiami komunikacji niewerbalnej w teatrze opartymi na ciele oraz historią polskiego teatru alternatywnego.

Członkini-założycielka Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i współautorka książki Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu (2015). Członkini Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych, Ogólnopolskiej OFFensywy Teatralnej oraz International Platform for Performer Training. Członkini zespołu badawczego grantu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Bezpieczna przestrzeń. Dobre praktyki i narzędzia transformacji edukacji teatralnej” w Akademii Teatralnej w Warszawie oraz grantu z Inicjatywy Doskonałości Programów Strategicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego „Przemoc w teatrze – praktyki, dyskursy, alternatywy”, selekcjonerka festiwalu Boska Komedia.

Zobacz również

Prof. Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie – teatrolożka, krytyczka, wykładowczyni i badaczka teatru. Zajmuje się problematyką cielesności i polityczności sztuki, a także krytyką instytucjonalną.

WIĘCEJ

Kanclerka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, Przewodnicząca E:UTSA (Europe: Union of Theatre Schools and Academies).

WIĘCEJ

Doktorka nauk humanistycznych, asystentka w Katedrze Teatru i Dramatu na Uniwersytecie Jagiellońskim. Recenzentka, edukatorka, autorka książki „Koń nie jest nowy”.

WIĘCEJ
Kobieta w krótkich kręconych włosach i okularach.

Menedżerka kultury, teatrolożka, producentka wydarzeń performatywnych. Badaczka performansów chodzonych w przestrzeniach miejskich oraz instytucjach wystawienniczych.

WIĘCEJ